Tuesday, August 3, 2010

Vac @ Langkawi


Langkawi...

Mgkin sesetgah orang da biase bercuti di pulau yg trkenal dgn kisah Mahsuri ni tp ni mrupakan kali ke3 aku mnjjakkan kaki ke sane...

kali ke 3 ni jugak aku mnimba pelbagai kenangan yg aku xpnah rase sblum ini..
oleh krana ayah aku xchat ketika itu.. pelbagai perkara kami sekeluarga dpt lakukan dgn sendiri & dan nikmati keistmewaan trsendiri..
Firstly, aku igin memuji cstmer service MAS yg byk mnlong kami terutama krew flight MH 1456 & MH 1439..
dieorg sggh dedikasi dgn kerjaya mreka dan byk mmbantu kami..

Kali ke 3 ni jgak aku dpat drive perdana v6 n pusg pulau.. Brtmbah keloksi jenis kereta yg aku pnh drive!! hihi..
mmg sgt best bl kt dapt brgerak sndiri tanpa m'ikut rombongan..=>
Satu pglaman yg xdpt dilupakan di Pantai Cenang yg kami gelar 'mini bali'..
time aku smpai, dpn ktorg ade minah arab yg lgkap berjubah jatuh dr payung lucut, tulg rusuk patah n dikejarkan ke hspital..
gerun sekejap aku nak try bnda alah tue.. huuhuu..
mlamnye.. wpun masakan seafoodnye best tp trjadi 1 tragdi selang bbrape minit pas ktorng blah dr kdai tu..
ayahku mntah2 dsebabkan air epal+carot yg die pesan x ditapis!! dengan hmpas2 die bg minum.. masyarakat.. huhu..
disebbkan air tu jgak aku tawab pekan kuah kol 3 pg cari 7e.. tp xda!!
yg ada kedai 24 jam yg mcm 'farmasi mlm' coz sume yg datng nak cr ubat!! hihi..

Kali ke 3 ni jugak aku bley pergi shopping kat langkawi parade n shpping coklet byk kali!!
wpun da byk coklet dborong tp still kene g beli lg coz x cukup nak bwk blik tok srvnior+ org pesan.. huuhuu..
n time2 ni la jgak bj qarisyha x cukup.. kene la shpg tok bl bj die n my dad.. bdak kecik tu je 3 pasang! jeles guea..(T_T)

Langkawi...
wpun sbuah pulau yg kecil tp byk tmpat menarik..
pantai yg cantik & tenang..
serta pola pmkann yg berbeza..
pg2 kami cr roti canai tp kbykan kdai da siap dgn hdgan nasi cmpur.. hihi..
time dsane jgak mengeratkan hbgan kkluargaan fmly aku..
aku dpt m'rawat kaki ayahku sehgga lukanya kering.. (mmbuatkan aku sdkit trsenyum!)
Wpun sdkit terkilan adik lelakiku xdpt join, tapi brtambah 1 lg kenangan terindah dlm diriku...
Thankz Allah..

2 comments:

  1. x tau pulak aku ko dah pergi langkawi almost three time...huhu..wa3..jgn pasni tersangkut ngan orng sana sudah la..k;)....lankawi will be a nice place to have a vacation rite....:)

    ReplyDelete
  2. xty mcmane aku nak g tau.. hikhik... nanti wat la proposal kt g langkawi time reu k??hihi..

    ReplyDelete